•  м. Миколаїв, вул. Молодогвардійська, 36
    • +38 0512 59-07-07
    • averbukh63@gmail.com
    • +38 050 337-20-53
    •         

Підлітки часто вживають алкоголь і все частіше роблять це з ризиком. Наприклад, в Європі майже всі (більше 9 з 10 учнів) у віці від 15 до 16 років вживали алкоголь у своєму житті, починаючи в середньому одразу після 12,5 років.

Дані проекту Європейського опитування учнів щодо вживання алкоголю та інших наркотичних речовин (ESPAD) 2003р. року показали, що середня кількість алкоголю, що вживали підлітки у віці від 15 до 16 років в останній раз, становила 60 г (шість порцій).

Діти та підлітки більш уразливі до алкоголю, ніж дорослі. Крім того, що вони зазвичай фізично менше, їм не вистачає досвіду вживання алкоголю, і вони не знають його наслідків. У них немає контексту або орієнтиру для оцінки або регулювання, скільки можна вживати алкоголю. І, більш того, вони не виробили толерантність до нього.

З середнього підліткового віку до раннього дорослішання спостерігається значне зростання кількості та частоти вживання алкоголю, а також пов'язаних з ним проблем. Ті, у кого вищий рівень вживання в підлітковому віці, зазвичай, мають більш важку алкогольну залежність і наслідки алкоголізму. Серед них:

  • - слабке психічне здоров'я;
  • - низький рівень освіти;
  • - підвищений ризик злочинності в ранньому дорослому віці.

У підлітковому віці алкоголь може призвести до структурних змін в частині мозку, яка бере участь в процесі навчання, а у великих кількостях може невідворотно погіршити розвиток мозку.

Наслідки алкоголізму у дітей підлітків:

  • - часті травми;
  • - смерті в автокатастрофах внаслідок нетверезого водіння;
  • - самогубства; 
  • - депресії;
  • - пропуски занять і зниження успішності;
  • - втрата пам'яті;
  • - бійки;
  • - матеріальний збиток в сім'ї;
  • - критика однолітків і розрив дружби;
  • - зґвалтування на побаченнях і незахищені статеві акти, що піддає людей ризику захворювань, що передаються статевим шляхом, ВІЛ-інфекції та незапланованої вагітності.

Тому в цій статті розглянемо, який вплив реклами і засобів масової інформації на вживання алкоголю підлітками в майбутньому.

МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ. Був проведений пошук інформації в MEDLINE, Кокранівській бібліотеці, Sociological Abstracts і PsycLIT з 1990 по вересень 2008 року, доповнений в Google Scholar, ручний пошук в ключових журналах і списках посилань виявлених статей та ключових публікацій. Вибрали лонгітюдні дослідження (дослідження протягом тривалого часу), які оцінювали схильність людей до комерційних комунікацій і засобів масової інформації та алкогольної поведінки на вихідному рівні. А також алкогольну поведінку при подальшому спостереженні.

Учасниками були підлітки віком від 18 років і молодше. Були проведені як особисті інтерв'ю з підлітками 13 і 15 років, комп'ютерне обстеження з 18-річними, так і письмове опитування.

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ. Критеріям включення відповідали 13 лонгітюдних досліджень, в яких загалом брало участь більше 38 000 молодих людей. У дослідженнях вимірювалася схильність до реклами та просування за різними напрямками, в тому числі оцінки обсягу засобів масової інформації та реклами, володіння фірмовими товарами, відгук і сприйнятливість, а також одне дослідження витрат на рекламу.

Термін спостереження становив від 8 до 96 місяців. В одному дослідженні повідомляли про результати в різні моменти часу: 3, 5 і 8 років. Дванадцять з тринадцяти досліджень дійшли до висновку щодо впливу на подальше вживання алкоголю. Існували відмінності в силі асоціації та ступеня, в якому контролювалися потенційні чинники, що спотворюють.

13-е дослідження, під час якого перевіряли вплив зовнішньої реклами, розміщеної біля шкіл, не виявило впливу на вживання алкоголю, але показало вплив на наміри його вживати.

ВИСНОВКИ ДОСЛІДЖЕНЬ. Лонгітюдні дослідження незмінно припускають, що вплив засобів масової інформації та комерційних комунікацій на алкоголь пов'язаний з ймовірністю того, що підлітки почнуть вживати алкоголь. А також мають вплив на збільшення кількості алкоголю, що вживають ті, хто вже п'є.

Реклама алкоголю: користь чи шкода

Реклама алкоголю – один з багатьох факторів, які можуть спонукати молодь до вживання алкоголю. Для молодих людей, які ще не почали пити, на їхні очікування впливають припущення про пияцтво серед підлітків, а також спостереження за вживанням алкоголю батьками, однолітками та моделями поведінки, які показують у засобах масової інформації.

Дослідження пов'язують вплив зображень вживання алкоголю в засобах масової інформації з формуванням у дітей та підлітків позитивних очікувань від вживання алкоголю (Austin and Knaus, 2000; Austin et al., 2000).). Молоді люди з більш позитивною емоційною реакцією на рекламу алкоголю мають більш сприятливі очікування щодо його вживання. Вважають, що вживання алкоголю більш поширене серед однолітків і дорослих, які не мають наміру пити зараз, а в дорослому віці.

Наприклад, привабливість реклами пива, що сприймається дітьми віком від 10 до 17 років, є функцією позитивних афективних реакцій.

Симпатія до певних елементів, представлених в рекламі пива, – гумору, анімації та популярної музики – значно сприяє загальній привабливості цих рекламних оголошень і, як наслідок, ефективності реклами, яка визначається наміром придбати продукт і бренд, що просувають у рекламі. Однак, ці дослідження не встановлюють, чи дійсно реклама алкоголю впливає на поведінку молодих людей щодо вживання алкоголю. Відповідь на це питання вимагає або експериментальних досліджень, які неможливі з етичних причин, або систематичного спостереження за ефектами реального світу.

Один з підходів до спостереження – це пошук кореляцій між кількістю реклами алкоголю і кількістю алкоголю, що вживається, в конкретній юрисдикції з використанням економетричних методів.

Передбачається, якщо реклама дає ефект, рівень споживання алкоголю повинен відображати тимчасові коливання обсягу реклами. Однак встановити такий зв'язок проблематично через низку причин.

  • По-перше, підрахунки кількості реклами, які зазвичай містить витрати на рекламу, розрізняються у точності та повноті.
  • По-друге, аналіз залежить від побудови складної моделі, яка описує значення для всіх різних змінних, в тому числі з ціною, обмеженням на вживання алкоголю і наявного доходу, а також рекламу, які можуть бути замішані.
  • По-третє, необхідно враховувати тривалість рекламного впливу: потужна кампанія може продовжувати впливати через роки після її першого розгортання. Дійсно, рекламодавці свідомо намагаються посилити ці довгострокові ефекти від брендів.
  • По-четверте, що є найбільш важливим, враховуючи нашу увагу до підлітків, вимірювання загального обсягу реклами не обов'язково дають точну картину впливу на молодь.

Щоб зосередити увагу на молоді, необхідно проводити дослідження безпосередньо з нею. Такі дослідження бувають двох видів: поперечного та поздовжнього.

  1. ПОПЕРЕЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ: роблять висновок впливу реклами (обізнаності та/або вдячності) і рівня вживання алкоголю та шукають кореляції між ними. Однак, вони залишають відкритою можливість того, що будь-яка кореляція з більшою ймовірністю відображає вживання алкоголю, що спонукає молодих людей проявляти інтерес до реклами, і навпаки.
  2. ПОЗДОВЖНІ ДОСЛІДЖЕННЯ: приймають дебати на крок вперед шляхом вимірювання впливу в момент часу A, і як це стосується до вживання в момент часу B. За умови, що потенційні фактори, що впливають на ситуацію (наприклад, пияцтво однолітків і батьків), контролюються, будь-яка кореляція вказує на причинний зв'язок. Тому в цьому огляді основну увагу приділяють лонгітюдним дослідженням за участю молоді. Він заснований на оглядах, проведених Джерніганом (2006), Смітом і Фокскрофт (2007) і Бутом та ін. (2008).

ПІДСУМКИ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ. Виявлено переконливі докази зв'язку реклами алкоголю з його споживанням серед молоді, яка його не вживає, і підвищеним вживанням алкоголю серед їхніх однолітків. Ці дані отримані з високоякісних поздовжніх досліджень і підтверджуються більш слабкими поперечними дослідженнями. Ми в житті напевно недооцінюємо вплив більш широкої реклами і маркетингу алкоголю.

Джерело https://academic.oup.com/alcalc/article/44/3/229/178279?searchresult=1#1612984

 

Вас також може зацікавити:

 

Задати запитання

Клиника Доктора Авербуха А.И. - задать вопрос